Viisi edellytystä kannattavalle yhteistyölle
Etkö ole vielä täysin vakuuttunut siitä, kannattaako juuri teidän ryhtyä yhteistyöhön Trainers’ Housen kanssa?
Alla on listattuna viisi onnistuneen yhteistyön edellytystä. Jos ainakin kolme viidestä täyttyy, meidän luultavasti kannattaa ryhtyä yhteistyöhön.
Edellytys 1: Riittävä markkinan koko
Voiko palveluitanne hyödyntää Suomessa tai kansainvälisesti vähintään 200 päättäjän kohdeyleisö? Siinä tapauksessa on kannattavampaa, että myyjät eivät kontaktoi koko kohdeyleisöä itse, vaan käyttävät ajan itse myyntikeskusteluihin.
Jos taas palveluitanne voi hyödyntää Suomessa tai kansainvälisesti alle sata yritystä, teidän todennäköisesti kannattaa kontaktoida nämä päättäjät itse.
Edellytys 2: Myyjät osaavat ratkaista asiakkaiden ongelmia
Tämä voi olla itsestään selvää, mutta todetaan se silti. Jos myyjäsi eivät osaa ratkaista asiakkaan ongelmia (eli myydä), pelkkä tapaamisten sopiminen ei luultavasti ratkaise yhtälöä.
Mutta hätä ei ole tämän näköinen – me voimme auttaa teitä myös myyntitaitojen tai -prosessin kehittämisessä. Täytä alla oleva lomake ja kerro tilanteestanne, niin räätälöidään teille sopiva palvelupaketti myyjien taitojen korjaamiseksi.
Edellytys 3: Uuden asiakkuuden arvo on tuhansia euroja
Mikäli yhden asiakkaan arvo vuodessa on vähintään 10 000 €, tapaamisten sopimiseen kannattaa luultavasti investoida.
Jos taas keskikauppanne tai yhden asiakkaan vuosittainen laskutusarvo mitataan satasissa, todennäköisesti ei ole kannattavaa ulkoistaa myynnin alkupään tukea.
Edellytys 4: Osaatte kuvailla unelma-asiakkaanne edes suunnilleen
Yhteistyömme tavoitteena on tuoda teille lisää unelma-asiakkaitanne. Jotta voimme tukea uusasiakashankinnassa, pitää teillä olla näkemys siitä, mihin pöytiin haluatte päästä.
Tuntuuko hankalalta kiteyttää ja määritellä? Ei hätää, me voimme toki jeesata! Olemme tehneet töitä lukuisilla eri toimialoilla, joten osaamme antaa näkemystä ja auttaa teitä löytämään seuraavat unelma-asiakkaanne.
Edellytys 5: Ymmärrätte keskustelun avaamisen merkityksen myös silloin, kun ensitapaamisesta ei tule kauppaa
Kuten jo totesimme, 90 % asiakkaistamme on sitä mieltä, että jo ensimmäinen pilottihanke oli kaupallisesti kannattava. Joillain toimialoilla myyntisyklit voivat olla sen verran pitkiä, että varsinaisia tuloksia nähdään vasta vuosien päästä.
Jos ymmärrätte, että uuden asiakkaan tapaaminen ja häneen tutustuminen on hyvä investointi myös silloin, jos asiakas ei heti osta, yhteistyö voi olla hyvinkin hedelmällinen.